Ściąganie podczas kształcenia na odległość 

Ściąganie to problem w polskim szkolnictwie istniejący od zawsze, nie tylko od momentu wprowadzenia nauczania zdalnego, choć – jak zauważają nauczyciele – wtedy dodatkowo się nasilił. Ocenienie w nauczaniu zdalnym nie jest łatwe i budzi w wielu nauczycielach ogromne wątpliwości, szczególnie dotyczące sprawiedliwości wystawianej oceny nie mając pewności samodzielności pracy ucznia. Coraz większa liczba nauczycieli korzysta jednak z takich możliwości oceniania, które dają duże prawdopodobieństwo samodzielnego wykonywania zleconych zadań. Należą do nich np. pisanie sprawdzianów online przy włączonych kamerach, używanie programów i propozycji wydawnictw związanych z edukacją, które umożliwiają udostępnienie uczniom testów i innych zestawów zadań lub pytań, w których mają określony czas na wykonanie zadania. Nie ma wówczas czasu na szukanie odpowiedzi w zewnętrznych źródłach, wspomaganie swojej wiedzy w niedozwolony sposób.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Poradnik Dyrektora Szkoły

ZOBACZ OFERTĘ